Behandelmethodes

CURATIEF

Behandeling van tandvleesontstekingen
Bacterieel onderzoek
Behandeling van halitose (slechte adem)
Reiniging en polijsten van protheses met behulp van de techniek van magnetische naalden
Reiniging en adviezen voor verzorging van implantaten

ULTRASOON

Tandvleesbehandelingen kunnen bij sommige patiënten wat pijnlijk zijn afhankelijk van de ernst van de ontsteking. Om deze behandelingen voor de patiënten zo comfortabel mogelijk te maken wordt er in de praktijk veel gebruik gemaakt van een EMS-ultrasoon tandsteenapparaat. Er wordt gewerkt met trillende hoogfrequente ultrasone tips. Hierdoor wordt minder worteloppervlak beschadigd en is de behandeling minder pijnlijk.

LICHTDESINFECTIE

Er bestaat tevens de mogelijkheid een behandeling te ondergaan met een nieuwe tandheelkundige methode volgens het PAD-principe (Photo Activated Disinfection) ofwel desinfectie door licht.
Het PAD-principe is niet alleen effectief tegen bacteriën, maar ook tegen andere micro-organismen zoals virussen en schimmels. Deze behandeling is een aanvulling op de traditionele parodontale reiniging van het tandvlees.

PRAKTIJK VOOR
MONDHYGIËNE

De Mondhygiënist

Zorgverlener

Bereikbaarheid

Mondhygiëne Praktijk Paterswolde

Mw. S.J.Benoist, mondhygiëniste
Duinstraat 2
9765 BD Paterswolde

Stuur e-mail

Mondhygiëne Praktijk Paterswolde   |   Duinstraat 2   |   9765 BD Paterswolde   |   T. 050-3094600   |   E. mpp@mondhygienepraktijkpaterswolde.nl

Nederlandse Vereniging van Mondhygiënisten
Mondhygiëne Praktijk Paterswolde.Mondhygiëne Praktijk Paterswolde.Mondhygiëne Praktijk Paterswolde.Mondhygiëne Praktijk Paterswolde.Mondhygiëne Praktijk Paterswolde.